Gårdagen i ord och bilder

Jag vet att det blir mycket text och dom flesta kommer nog inte förstå och tycka det här bara är onödigt, men jag känner för att skriva av mig!

Dagen började med dom jätteroliga nationella proven, och nu var det i Engelska. Extra roligt, hehe not! Jag och Felicia drog in till Kungsträdgården och gick på donken där för vi skulle sitta i hörnet. Men massa turk killar hade tagit hörnet. Men sen träffade vi massa "coola" snubbar från Estland som Felicia satte sig vid när dom åt. Men dom förstog inte Felicia. Men vem åker till kalla Sveriga på klassresa?!

Jag och Felicia hade ju planerat att dagen skulle se ut såhär:
Först fika hos Filip.
Sen skulle Patrik bjuda oss på lyxresturang,
och sist men inte minst filmkväll hos Stoffe med sina kompisa Loffe och Toffe.

Men ingen trodde vi var seriösa när vi "bestämde" det så dom hade bokat upp med annat, vilken diss! Men eftersom Micke alltid finns där fick han göra oss sälskap istället, det är ju kul det med! Agnes den dissaren red så hon han inte vara med oss.

Vi gick till vårt favorit Gina tricot som ligger i PK-huset först. Men det var inge rea där som det brukar vara och efetrsom vihade 40 kronor tillsammans kunde vi inte shoppa något. Så vi la oss i deras "soffsängar" istället.







Efter det ville vi röra på oss så vi bestämde oss för att överaska alla dissare, men några jobbade och när vi kom till Enskede gård och skulle hälsa på Stoffe hade vi hamnat helt fel, så vi fick åka till Sandsborg och jag såklart fick agera reseledare.
Men Stoffe ville inte träffa oss så vi drog vidare, jag kom ju såklart på att vi skulle åka till Blackeberg och se hur trevligt dom har det där och om man kände igen nånting från filmen låt den räte komma in. Jag är ju typ förälskad i Eli haha. 


På tunnelbanan började Micke och Felicia låsas bråka så alla kollade konstigt på dom när dom stog och skrek åt varandra i varsin ände av tunnelbanan. Vi gick även på längst bak men tillslut satt vi längst fram, eftersom vi var så snabba! Vi träffade en kille som kom från Ingarö, Felicia tyckte han var Mickes granne eftersom Micke också bor ute på "landet", Värmdö. Men dom tyckte vi bodde ute på landet, halå vi bor i Tyresö!

När vi kom fram till Blackeberg blev jag jätteimponerad och fick bara fram ordet wow. Vi tog bildbevis och gick upp och handla godis. Sen när vi gick ut till Blackebergstorg såg vi trädet där Eli hoppar ner och dödar en tjej. Jag som tyckte det var ascoolt frågade blommkillen om han hade sett filmen, men det hade han inte. Men då kommer Micke som är jättesmart att vi kan fråga i korvkiosken och han berättar för oss hur dom spelade in hela filmen. 

F- Så det var det trädet Eli hoppade ner ifån?
KG- Jaa (turkisk dialekt)
M- WOW
F- Hur kom hon upp dit då?
KG- Kanske med en stege? 
F- Aha smaart!

Seriöst dummare än mig (?)

Jag och Felicia som tyckte det var så himla coolt var ju tvungen att ta mer bilder, och jag ville hitta huset där dom bor och lekparken. Men jag ville inte gå vilse det va lite många alkisar där. Sen kom vi ner till tunnelbanan igen och då ser vi dom coola "Blackebergs badboys" som hänger inne på 7/11 coooooolt! 
Då kommer jag på simhallen! Det var ju där Eli dödade dom andra så jag är såklart tvungen att fråga killen som sitter i tunnelbanan om dom har en simhall här. Men det hade dom inte men han sa att i Vällingby fanns det en. Så då begav vi oss dit såklart!


Vi hitta ett hål,




 Trädet som Eli hoppar ner ifrån


Framme i Vällingby är det första vi ser, SIMHALLEN! Men det var ganska tråkigt där så vi drar oss tillbaka till stan. Men vi kommer ju på att vi är ganska hungriga och har inga pengar. PG som vi skulle få äta hos inne på Stureplan orkar inte åka in dit, men då kommer vi jju på att vi kan få äta hos Micke. Så vi åker ut till Värmdö och tigger mat hos han. På bussresan lekte jag påskkäring och alla tyckte jag var så gullig!


Vällingbys simhall


 

Jag- Åh är det där du bor Micke?
Felicia- Nej det är det där svarta huset där uppe som man inte ser. 
Hahahaha jag höll på och garva ihjäl mig. Men Micke och dom hade inte mat så det räcke till oss så hans pappa bjöd oss på pizza istället, fett snällt!

Jag och Felicia delade på en pizza med oxfillé och  det tog 20 minuter för mig att äta en köttbit nu med mina gummisnoddar som sitter emellan mina tänder. Så Felicia och Micke började mobba mig pch tog min mobil och började driva med xxxxxxx.

Sen kommer vi ju på att vi ska ju vara med Agnes ikväll också så efter att vi vart hemma hos MIcke ett tag och blivit imponerande utav hans lampa som böt färg hela tiden åkte vi tillbaka till Tyresö igen. Micke följde med oss till Slussen och sen fick vi klara oss själva. 







Micke och Felicia har blivit mina hemska tvillingar som gör allt för att förstöra för mig och skämma ut mig. 


I Tyresö centrum träffade vi Agnes sen åkte vi hem till Felicia för att kolla på film och sova. Vi kollade ju såklart på låt den rätte komma in, och vet ni vad, vi kände igen oss! 
Det blev väldigt trångt för vi sov 3 i en säng och Agnes hade 50 % utav sängen. Jag vaknade säkert 20 gånger tillsammans med Felicia av att jag rammlade ur sängen. Så det var skönt på morgonen när Agnes äntligen vaknade och vi kunde kolla på film med lika mycket plats. Vi kollade på Gossip girl och någon annan film hela morgonen, för sen skulle Felcia rida och jag åka till Monia.

Lättroad eller vad? Jag hade iallafall grymmt kul! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0